Spot Stowarzyszenia wyróżniony w plebiscycie CRAFTY-SPR AWARD
Spot Stowarzyszenia realizowany przy współpracy z Telewizją Polsat i ATM Virtual został doceniony. W plebiscycie CRAFTY- SPR AWARD otrzymaliśmy wyróżnienie w kategorii: zrównoważona produkcja.
W spotach ubiegłorocznej kampanii promowaliśmy zasadę 3U - Utylizuj i Segreguj, Unikaj, Używaj ponownie. 1 października odbyła się gala CRAFTY-SPR AWARD, podczas której przyznawane zostały nagrody Stowarzyszenia Producentów Reklamowych. Realizujący naszą kampanię ATM Virtual otrzymał I wyróżnienie w kategorii zrównoważona produkcja za projekt „Polsat Czysta Polska”.
Filmy pokazywały jak społeczności na całym świecie realizują zasadę 3U. Jednocześnie były tworzone w myśl tej filozofii, niemal w każdym aspekcie produkcji. Od zestawów wirtualnych po ponowne wykorzystanie odpadów – zasada 3U była zarówno przesłaniem spotów, jak i sposobem na ich stworzenie.
Jak udało się to osiągnąć?
My już od samego początku, pisząc scenariusze, staraliśmy się je tak skonstruować, żeby tej scenografii było potrzeba jak najmniej. A te elementy, które są niezbędne, w miarę możliwości, żeby były wykorzystane ponownie czy zaadaptowane – mówi Armin Kurasz, reżyser spotów Stowarzyszenia.
Podczas realizacji filmów, za pomocą ekranów LED, udało się odtworzyć różnorodne lokalizacje najdalszych zakątków świata, od pustyni Atakama po ulice Paryża. W trosce o środowisko, zrezygnowano z tradycyjnych praktyk produkcji filmowej, takich jak podróże lotnicze, czy noclegi dla całego zespołu produkcyjnego, gdyż nie było to zgodne z wartościami ekologicznymi projektu. W ten sposób udało się zminimalizować koszty transportu oraz emisji CO2, co stanowiło przełomowe podejście do produkcji filmowej.
Wirtualna produkcja, daje nam - w przypadku tego projektu - możliwość realizacji dziewięciu bardzo skomplikowanych scen w ciągu zaledwie dwóch dni zdjęciowych. I możemy się tutaj przenosić, jak gdyby w bardzo skrajne lokacje – wyjaśnia Armin Kurasz.
Zadbano również o to, aby użyte do stworzenia scenografii materiały, mogły zostać ponownie wykorzystane. Większe i bardziej skomplikowane sceny i elementy scenografii, takie jak centrum recyklingu czy pustynia Atakama, zostały stworzone w wirtualnej produkcji i wyświetlone na ekranie LED.
Wygląda to do złudzenia prawdziwie. To niezwykłe, że nie trzeba nigdzie wyjeżdżać, a znajdujemy się na wsi, na obrzeżach Warszawy – tak o swoich wrażeniach na planie opowiadał aktor, Jacek Braciak.
Wykorzystane do zdjęć używane ubrania czy odpady zostały poddane recyklingowi. Podczas produkcji zastosowano betonową podłogę zaprojektowaną tak, aby w łatwy i ekologiczny sposób realizować scenograficzne wymagania. Wszystkie elementy scenografii, które nie mogły zostać zwrócone, takie jak owoce na „targu w Paryżu” nie wylądowały w koszu, ale trafiły do osób potrzebujących.
Zamiast kupować nowe elementy scenografii lub tworzyć je od początku współpracowano z wypożyczalniami scenografii. Kostiumy również były wypożyczane, bądź pochodziły z drugiej ręki. Podczas dni zdjęciowych zredukowano również druk, a także zużycie papierowych oraz plastikowych naczyń, które zostały wymienione na produkty wielorazowe. Na planie zdjęciowym stosowano segregacje odpadów, a po zakończeniu prac elementy scenografii odnalazły swój nowy dom.
Źródło: ATM Virtual
Oprac. Karolina Pawłowska